De eerste dag.. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van StageDeniseZuid-Afrika - WaarBenJij.nu De eerste dag.. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van StageDeniseZuid-Afrika - WaarBenJij.nu

De eerste dag..

Blijf op de hoogte en volg

27 April 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Op maandagochtend brachten papa, mama en Joyce mij naar Schiphol. Daar had ik met Mitch, Marleen en Linda afgesproken. Na het inchecken van onze bagage moest ik toch echt afscheid gaan nemen. De reis naar Kaapstad ging nu toch echt beginnen. ‘s avonds kwamen wij aan op het vliegveld in Kaapstad. Monti stond ons op te wachten. Hij stond klaar met een bordje met daarop: Denise van Arendonk and friends. Was leuk om dat te zien. Hij bracht ons naar Immanuels Haven. Het was ongeveer een half uurtje rijden. Toen we aankwamen stond Bubbles ons op te wachten. Ze heette ons welkom en we kregen de sleutels van het huis. Toen we aankwamen bij het huis werden we welkom geheten door de andere vrijwilligers die hier al een aantal weken verblijven. Ze gaven ons een korte rondleiding door het huis. Nog even met elkaar gekletst en hup het bed in. Toch wel een lange dag zo geweest. Om half 8 ging de wekker weer want we gingen met Bubbles mee naar de supermarkt. Ze moest namelijk met een kind naar de dokter waar de supermarkt dicht in de buurt lag. Een werknemer ging met ons mee en hielp ons met het regelen van internet en zorgde ervoor dat we alles konden vinden in de supermarkt. Snel nog wat gepind want het geld ging er nu toch wel snel doorheen. Weer terug aangekomen om Immanuels haven kregen we een rondleiding van de directrice van de school. We hebben alle klassen gezien waarbij we verwelkomd werden door de kinderen. Ze waren erg enthousiast en wilde graag weten hoe we heette en wie er bij hun in de klas stage kwam lopen. Ik ga stage lopen in Grade 1. Daar zijn de kinderen 5/6 jaar. Je kunt het vergelijken met de kinderen uit groep 3 bij ons in Nederland. Na de rondleiding heb ik mijn koffer uitgepakt en werden we gevraagd door de andere vrijwilligers of dat we s ’avonds mee wilden BBQ. Hier konden we natuurlijk geen nee tegen zeggen haha. Vandaag waren de kinderen vrij en zijn we met z’n 4e naar Kaapstad geweest. Morgen mijn eerste stagedag. Net te horen gekregen dat de leerkracht er niet is morgen dus dat ik het moet doen. Gelukkig gaat er wel iemand met mij mee zodat ik niet alleen voor de klas sta en ik met iemand dingen kan overleggen. Ik ben erg benieuwd naar morgen!!

  • 27 April 2016 - 22:27

    Marianne Van Arendonk:

    Heel veel succes morgen.

  • 27 April 2016 - 23:48

    Toine Van Arendonk:

    Nou meissie, dat wordt een echte vuurdoop morgen. Maar dat redt jij wel! Veel succes en laat ze maar eens zien hoe goed je als onderwijzeres bent.

  • 28 April 2016 - 00:08

    Eric Van Den Eng:

    Wat een prachtige en leerzame uitdaging! Succes morgen met je eerste stagedag. Ik lees in je verslag dat je dat meteen in je eentje groep 3 mag doen. Ik heb er alle vertrouwen in!

  • 28 April 2016 - 10:44

    Lenie Verreijt:

    Nou Denise, dat wordt een mooie uitdaging meteen een klas in je eentje runnen ! Veel succes.

  • 28 April 2016 - 11:41

    Lilianne:

    Wat een uitdaging Denise,komt vast helemaal goed.
    Laat ze maar eens een poepie ruiken.
    Succes maar ook veel plezier.

  • 28 April 2016 - 14:17

    Carlin:

    Heel veel plezier!

  • 28 April 2016 - 18:00

    Fam Pulles:

    veel succes en ook veel plezier, komt vast en zeker goed.

  • 28 April 2016 - 21:41

    Hannie:

    Hoi Denise, jouw avontuur is begonnen! Wat vind ik het stoer, wat je aan het doen bent!
    Zet hem op voor de klas, dat gaat jou lukken. En ga vooral genieten van deze bijzondere ervaring!

  • 28 April 2016 - 21:59

    Suzan Pulles:

    spannend hoor! succes! zet 'm op!

  • 29 April 2016 - 08:13

    Simone Van Bijnen:

    Super leuk Denise! Zo te horen word dit een heel mooi hoofdstuk in je leven! Morgen gaat helemaa goedkomen met die lieve kindjes! Heel veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2016

Week 7

05 Juni 2016

Week 6

05 Juni 2016

Week 6

29 Mei 2016

De vijfde week

21 Mei 2016

De vierde week

Actief sinds 03 Feb. 2016
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 3729

Voorgaande reizen:

03 Februari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: